آتش به اختیار رسالت قانونی است/ فرمان معظم له نشان دهنده استعداد نیروهای انقلابیست


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 9 تير 1396
بازدید : 220
نویسنده : فــردیـن احـمدی
اظهارات جامعه روحانیت در خصوص آتش به اختیار؛

جامعه روحانیت و ائمه جمعه استان هرمزگان فرمان آتش به اختیار را یک رسالت قانونی دانستند و اظهار کردند:فرمان آتش به اختیار در راستای دفاع از ارزش و نشان دهنده استعدادهای نیروهای انقلابیست.

به گزارش عصر بشاگرد؛ جامعه روحانیت و ائمه جمعه استان هرمزگان فرمان آتش به اختیار را یک رسالت قانونی دانستند و اظهار کردند:فرمان آتش به اختیار در راستای دفاع از ارزش و نشان دهنده استعدادهای نیروهای انقلابیست.

فرمان آتش به اختیار رسالت قانونی است

حجت السلام علی بهروزه،امام جمعه شهرستان بشاگرد  با اشاره به فرمایشات رهبری در خطبه های عید فطر در خصوص فرمان آتش به اختیار  اظهار کرد: فرمان آتش به اختیار یکی از تاکتیک های نظامی و از تعبیرات کم نظیر که در طول تاریخ انقلاب بی سابقه بود.

وی با بیان اینکه رهبری فرمان آتش به اختیار را یک رسالت قانونی عنوان کرد و گفت: رهبری اختیاراتی را به مسئولان فرهنگی داد که اجازه هرج و مرج و بی قانونی را ندهند و اختلاف برداشت سلیقه ها برداشته شود.
امام جمعه شهرستان بشاگرد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان فرهنگی گفتند مسئولان باید موضوع حقوق های نامشروع را به طور جدی پیگیری کنند و اینگونه نباشد که سر و صدایی به پا و بعد هم قضیه به فراموشی سپرده شود.

آتش به اختیار در راستای دفاع از ارزش هاست

حجت الاسلام علیدادی، امام جمعه کیش آتش به اختیار را از جمله موضوعات مهم فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: استقلال یک تشکل و یک هویت در راستای ارزش های دینی، همان چیزی است که در میدان جنگ از آتش به اختیار از آن یاد می شود.

وی افزود: در میدان جنگ به هر دلیل ممکن است که رابطه فرمانده با نیروها قطع شود و یا اخلالی در فرماندهی پیش آمده یا برای فرمانده مشکلی پیش بیاید در این زمان است که نوبت به آتش و اختیار می رسد و کسانی که در میدان هستند اعم از افسران و سربازان  باید خود تصمیم گیرنده میدان باشند و به این بهانه نمی توانند بگویند وظیفه ندارم.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه در آتش به اختیار نکته مهم دیگر ارتباط مستقیم فرمانده با میدان است،گفت: در همه دنیا مرسوم است که گاه فرمانده مستقیم با افسران و سربازان میدان صحبت کند به خصوص اگر کم کاری در میدان مشاهده شود.

وی با تاکید بر اینکه در زمان آتش به اختیار نمی توان به هر طرف بی هدف شلیک کرد، تاکید کرد: در آتش به اختیار هدف ارزشی و  هوشمندی را باید تعقیب کرد که همان هدف جنگ است و فرمانده نیروهای خود را به سوی آن هدایت کرده است و باید به سوی همان هدف پیشرفت.

علیدادی با بیان اینکه در اتش به اختیار بحث تخریب زید و عمر در میان نیست، اظهار کرد: در آتش به اختیار سخن از دفاع از ارزش هاست اگر به هر دلیل در دفاع از ارزش ها به کسی برخورد و ناراحت شد شما وظیفه ای ندارید.

وی با تاکید بر اینکه در فضای مجازی تمام تلاش برخی برای تخریب است و عده ای نیز تحت تاثیر فضای مجازی حرف های نسنجیده می زنند، تصریح کرد: بر اهل سخن و اهل قلم ضروری است  واژه های کلیدی نظام و انقلاب را که از لب های مبارک امام (ره)و رهبر معظم انقلاب صادر می شود اجازه تحریف ندهند.

فرمان آتش به اختیار نشان دهنده استعدادهای نیروهای انقلابی است

حجت الاسلام بارانی، امام جمعه توکهور و هشتبندی فرمان آتش به اختیار رهبر انقلاب نشان دهنده قطع امید از نهاد های کشور نیست بلکه توصیه ای به جوانان انقلابی است که اگر کوتاهی واختلالی مشاهده کردند بیکار و منفعل ننشینند و تا زمان اصلاح آن نهادها بایدبه صورت خودجوش درتبیین گفتمان انقلاب تلاش کنیم.
امام جمعه توکهور و هشتبندی گفت: آتش به اختیار به هیچ وجه به معنای بی نظمی،هرج و مرج،خودسری،توهین وتهمت به دیگران وانجام کارهای کور و بی هدف نیست.

وی ادامه داد:آتش به اختیار یعنی یک فرمانده  افسرانِ میدانیِ خودرا چنان با درایت وصاحب بلوغ فکری میداند که توصیه می کند درصورت اختلال درنهادها وظیفه شما کم نمی شود و باید طبق تشخیص خود واز روی تدبر به تکالیف خودعمل کنند.
خطیب جمعه توکهور و هشتبندی این فرمان را نشان دهنده یک استعداد جدی کشف نشده ازمردم ونیروهای انقلابی دانست وضمن انتقاد ازعدم استفاده نهاد ها از این ظرفیت عظیم ؛به بیان مصادیق والگوهای عملی آتش به اختیار درجامعه و برای جوانان پرداخت.

فرمان آتش به اختیار، مطالبه گری به حق رهبر انقلاب از مسئولان است

حجت الاسلام والمسلمین اکبری، رئیس شورای بسیج حقوقدانان استان هرمزگان  با اشاره به اینکه توجه به جوشش فکری، آرمانگرایی و آرمان خواهی در چارچوب قانون؛ موضوعی است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی ) می باشد، گفت: موضوع «آتش به اختیار» که در فضای  اجتماعی کشور مورد تعبیرها و تفسیرهای  گوناگون قرار گرفته است در واقع مطالبه گری به حق رهبر معظم انقلاب اسلامی از تمامی مسئولین به منظور اصلاح آسیب ها، عمل به قانون و جلب مشارکت عمومی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجرایی و نظارتی کشور است.

رئیس شورای بسیج حقوقدانان استان هرمزگان در پایان یادآور شد: مفهوم کلیدی از تعبیر آتش به اختیار بودن که  مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) در فرمایشات اخیر خود به زیبایی  بیان نموده اند در واقع به معنای توجه به  این  نکته است که مردم در مقابل هجمه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دشمن باید حضوری جدی و فعال داشته باشند و دوشادوش مسئولین و متولیان امر در جهت رفع آسیب های موجود مشارکت کنند.

آتش به اختیار بودن به معنای بی‌قانونی و فحاشی نیست

مسلم کریمی، امام جمعه موقت و مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهر بندر چارک  با اشاره به فرمایشات رهبری در خطبه های نماز عید فطر  درخصوص فرمان آتش به اختیار؛ اظهار کرد:آتش به اختیار بودن به معنای بی‌قانونی و فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست.

وی افزود: رهبر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه آتش‌به‌اختیار به معنی کار فرهنگی خودجوش و تمیز است و نیروهای انقلابی باید بیش از همه قوانین را رعایت کنند.

امام جمعه موقت بندر چارک تصریح کرد:  باید در مسائل علمی و فرهنگی جوانان مؤمن و متدین و فعال باید با رعایت قانون و طوری فعالیت خود را اعلام و نشان دهند که در خارج هم معاندان کشور نتوانند سو استفاده کنندو هم در داخل بدون هیچگونه حاشیه ای داشته باشد.

 

انتهای پیام//

منبع:هرمز

 

انتهای پیام/




:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: آتش به اختیار , مطالبه گری , نیروهای انقلاب , امام جمعه بشاگرد , جامعه روحانیت , عیدفطر , فرمان آتش ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 240
بازدید دیروز : 659
بازدید هفته : 899
بازدید ماه : 6609
بازدید کل : 131742
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com